خط تولید فرنچ فرایز ۵۰۰ کیلوگرم در ساعت

محصول فرنچ فرایز در عین در دسترس بودن و سهولت در آماده سازی، فرایند ساده ای در تولید داشته و این کار باعث رشد و تقویت مصرف آن در کشورهای مختلف می گردد. از طرفی بدلیل طعم خاص سیب زمینی، طرفداران بسیاری در بین کودکان دارد که البته در صورت تولید استاندارد این محصول هیچ آسیبی به سلامت آنها وارد نخواهد کرد. طبق پیش بینی سازمان اصناف کشور امریکا، مصرف این محصول از سیزده میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ به بالای سی میلیارد دلار در سال ۲۰۲۶ خواهد رسید. از این رو راه اندازی خط تولید سیب زمینی فرنچ فرایز در ظرفیت های گوناگون مانند ۲۰۰، ۳۰۰، ۵۰۰ و … کیلوگرم در ساعت می تواند انتخاب اول هر یک از سرمایه گذاران صنعت مواد غذایی باشد.

بنر خظ تولید فرنچ فرایز 500 کیلوگرم در ساعت

پیش از سرمایه گذاری این مطلب را بخوانید!

یک سرمایه گذار، در زمانی که تصمیم به ورود به یک کار تولیدی می گیرد، باید دو نکته را مد نظر قرار دهد. نکته اول و بسیار مهم مزیت کشور مورد نظر در آن صنعت نسبت به سایر کشورها می باشد که بسیار حائز اهمیت می باشد. به این معنی که در زمان مطالعات اولیه برای سرمایه گذاری در یک صنعت یا خدمات، بحث پیشتاز بودن کشور مورد مطالعه در آن صنعت یا خدمت بسیار حائز اهمیت می باشد.

نکته دوم، مزیت فردی و شخصی سرمایه گذار نسبت به رقبای قبلی می باشد. به این معنی که مزیت های مهم و قدرتمندی نسبت به سایر فعالین در آن صنعت را داشته باشد. با در نظر گرفتن این دو نکته بسایر مهم است که یک سرمایه گذار تصمیم به سرمایه گذاری در یک فعالیت اقتصادی را می گیرد.

کشور ایران، با توجه به توانایی بالایی که در تولید سیب زمینی در سطح جهانی دارد مزیت مناسبی به نسبت سایر کشور های حوزه خاورمیانه را دارد و این مطلب بسیار حائز اهمیت می باشد. کسب رتبه سیزدهم در دنیا با تولید سالیانه بیش از شش میلیون تن، حاکی از مزیت قدرتمند کشور در این مهم می باشد. از سوی دیگر مزیت های سرمایه گذار که شامل توانایی پشتیبانی مالی و اقتصادی از طرح و اخذ تصمیمات مناسب در مواقع لزوم از جمله موارد مزیت های فردی محسوب می گردد.

با جمع بندی این دو نکته مهم، به این نتیجه می رسیم که کشور ما، با دارا بودن منابع غنی در تامین سیب زمینی مورد نیاز صنعت و همینطور دستیابی به فناوری های نوین در این عرصه، فرصت مناسبی را برای ورود به این صنعت ایجاد نموده است که از جمله آنها می توان به دسترسی به برق و آب پایدار و سوخت با قیمت مناسب اشاره نمود. موارد ذکر شده در زمان ورود به تولید اهرم های قدرتمندی در جهت رقابت محسوب می گردند.

نگاهی به ظرفیت های مختلف خط تولید سیب زمینی نیمه آماده

گروه صنعتی پویش کاران، طراح و سازنده خطوط صنعتی فراوری سیب زمینی سرخ کرده (فرنچ فرایز)، با بکارگیری توان مهندسین داخلی اقدام به تولید این ماشین آلات در ظرفیت های زیر نموده است :

  • خط تولید فرنچ فرایز ۵۰۰ کیلوگرم در ساعت
  • خط تولید فرنچ فرایز ۱۰۰۰ کیلوگرم در ساعت
  • خط تولید فرنچ فرایز ۲۰۰۰ کیلوگرم در ساعت
  • خط تولید فرتچ فرایز ۳۰۰۰ کیلوگرم در ساعت
  • خط تولید فرنچ فرایز ۵۰۰۰ کیلوگرم در ساعت

این خطوط تولیدی با گنجایش و ظرفیت های صنعتی در نه بخش و چهار ایستگاه کلی ساخته شده و آماده بهره برداری می گردد. خط تولید فرنچ فرایز ۵۰۰ کیلوگرم در ساعت تولید شده توسط گروه صنعتی پویش کاران یک ظرفیت تولیدی مناسب برای متقاضیان سرمایه گذاری در این حوزه می باشد.

این خط تولیدی با بهره گیری از فناوری های روز دینا در کنار تیم متخصص پروسس و فرایند، گزینه مناسبی در این صنعت محسوب می گردد. از این جهت که نیاز به سرمایه گذاری خیلی بالایی نداشته و در کنار محاسن خود، از نظر حجم قابل پذیرش می باشد.

پیش نیازهای راه اندازی خط تولید فرنچ فرایز ۵۰۰ کیلو در ساعت

بنر خظ تولید فرنچ فرایز 500 کیلوگرم در ساعت

فرایند تولید به این صورت می باشد که قبل از ورود به خط تولید فرنچ ۵۰۰ کیلوگرم در ساعت، تیم ارزیاب گروه صنعتی پویش کاران، اقدام به ورود به بررسی کلی محل اجرای طرح نموده و سپس با بررسی دقیق و کارشناسی اقدام به ارائه یک نقشه کامل از کلیات طرح که شامل :

  1. سردخانه و دپوی محصول
  2. قسمت تحویل بار و بارگیری
  3. قسمت آماده سازی
  4. قسمت پروسس
  5. قسمت فرایینگ
  6. قسمت انجماد
  7. قسمت بسته بندی
  8. قسمت تاسیسات
  9. قسمت برق

به طور کامل به سرمایه گذار ارائه می گردد و پس از تایید و توافق نهایی عملیات ساخت آن آغاز می شود.

مراحل ساخت خط تولیدی

طراحی و ساخت این خط تولیدی با ظرفیت ۵۰۰ کیلو در ساعت، در شش مرحله صورت می پذیرد. این ۶ مرحله شامل موارد زیر می باشد:

  • مرحله اول مربوط به فرایند خاکبرداری و اماده سازی زمین مورد نظر از نظر تسطیح سازی و فنداسیون می باشد. در این مرحله عملیات تحت نظر مهندس راه و ساختمان و ناظر صورت می پذیرد.
  • مرحله دوم، مربوط به عملیات اجرای فنداسیون اولیه طبق نقشه مهندسی می باشد. نقشه مهندسی از توافق بین نقشه ارائه شده توسط گروه صنعتی پویش کاران و مهندسین ناظر بدست می آید. این نقشه که به عنوان پایه اصلی زیر ساخت کارخانه محسوب می گردد، پس از انجام جلسات کارشناسی به نتیجه نهایی می رسد.
  • مرحله سوم ساخت قسمت تصفیه خانه آب می باشد. همانطور که می دانید فرایند تصفیه آب در این خط تولید بسیار حائز اهمیت می باشد. یکی از مسائل و مشکلاتی که در مورد ماشین آلات وارداتی جای اشکال و بحث می باشد، مصرف بالای آب در این ماشین آلات است. با توجه به قرارگیری ایران در کمربند خشکسالی منطقه، مدیریت آب و مصرف بهینه یکی از دغدغه های تولید کنندگان درگیر با مصرف آب می باشد. گروه صنعتی پویش کاران، با در نظر گرفتن این مشکلات در طراحی خطوط تولیدی خود، سعی بر رعایت بهینه مصرف آب در این خطوط تولیدی نموده و با مهار و رعایت آن، مصرف آب را به حداقل رسانیده است. در این مورد تجهیزات بسیار زیادی در خصوص مصرف بهینه آب لحاظ گردیده است. در این مرحله نحوه اجرای این مساله و مدیریت آن بسیار مهم می باشد.
  • مرحله چهارم بررسی و ساخت زیرسازی کارخانه در قسمتهایی است که نیاز به فنداسیون جدا دارد. این فنداسیون در اجرای پروژه کمک می نماید مرور زمان باعث نشست در قسمت های مورد نظر نشود.
  • مرحله پنجم احداث ستون های کارخانه می باشد.ساخت اسکلت اصلی کارخانه تحت نظر مهندسین معتبر صورت می پذیرد و با توجه به ورود فناوری های جدید در حوزه ساخت سوله های صنعتی ، هزینه پایین تری نسبت به نمونه های مشابه خارجی پیدا نموده است.
  • مرحله ششم و نهایی جانمایی کامل خط تولید و استارت کارخانه تولید فرنچ فرایز می باشد. این مرحله که به عنوان مرحله پایانی در خط تولید محسوب می گردد ، بسیار مهم می باشد. فناوری خط تولید فرنچ فرایز که در سالیان اخیر توسط پویش کاران طراحی و ساخته شده است از اهمیت بالایی در این زمینه برخوردار است.

ویژگی های خط تولید پویش کاران با ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم در ساعت

فناوری خطوط تولید فرنچ فرایز ۵۰۰ کیلوگرم در ساعت، برگرفته از تکنولوژی روز دنیا، با بکارگیری تمامی آپشن های مورد نظر در این خطوط تولیدی، بالاترین کیفیت و پایین ترین میزان ضایعات از تونایی بالایی در این خصوص برخوردار می باشد.

نکات کلیدی در خط تولید فرنچ فرایز ۵۰۰ کیلوگرم در ساعت بشرح زیر می باشد:

  • تمام اتوماتیک و بدون دخالت دست
  • فناوری مدرن شستشو و سورتینگ
  • سیستم پروسس پیشرفته
  • سیستم فرایینگ با حداقل پیروکسید
  • سیستم تونل انجماد سریع طراحی در گروه صنعتی پویش کاران

استفاده از فناوری های نوین در فرایند تولید سیب زمینی فرنچ فرایز توسط گروه صنعتی پویش کاران به این موارد محدود نگردیده است. به طور مثال در سال ۱۴۰۳ فناوری اپتیکال سورتر به سیستم های تولید فرنچ فرایز افزوده گردید که در خبرهای تکمیلی به سمع و نظر علاقه مندان خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

UnknownIran