لزوم استفاده از دستگاه بسته بندی اتوماتیک

دستگاه های بسته بندی اتوماتیک مواد غذایی، برای مرتب سازی و مهر و موم کردن محصولات با سرعت بالا و به سادگی استفاده می شوند. در گذشته، اکثر کارخانه های فرآوری و تولید مواد غذایی برای انجام بسته بندی؛ به ده ها نیروی انسانی متکی بودند. اما امروزه، با استفاده از ماشین آلات بسته بندی، شرکت ها می توانند بازده تولید را افزایش دهند و در عین حال در هزینه های نیروی کار نیز صرفه جویی کنند.

سیستم های مکانیزه برای بسته بندی دقیق و سریع محصولات بدون آسیب رساندن به ترکیب مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع، سیستم‌های خودکار، با حذف خطای انسانی که می‌تواند منجر به آلودگی و حتی آسیب خود کارگران در خط تولید شود، ایمنی مواد غذایی را تضمین می کند.

مزایای استفاده از دستگاه بسته بندی اتوماتیک

در مجموع استفاده از ماشین آلات بسته بندی مزایای مهمی دارد که موجب افزایش کارایی و راندمان تولید می شود:

  1. رعایت بهداشت بسته بندی

ماشین آلات بسته بندی می توانند محصول را به طرق مختلف، از آلودگی محافظت کنند. این سیستم ها نه تنها محصول، بلکه بهداشت فرآیند بسته بندی را نیز تضمین می کنند. به عنوان مثال، میتوان از تجهیزات مکانیزه ای برای تمیز کردن ظروف و بطری ها (مانند  ماشین های آبکشی و بطری شوی) قبل از فرآیند پر کردن استفاده کرد. این دستگاه‌های تمیز کننده، گرد و غبار و زباله‌ها را با استفاده از هوا یا آب، از بطری‌ها پاک می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که محصول در حین پر کردن آلوده نمی‌شود.

  1. حفظ سلامت و ماندگاری مواد غذایی

محصولات غذایی باید به خوبی بسته بندی و مهر و موم شوند. ماشین آلات بسته بندی، به اشکال مختلف موجب حفظ سلامت مواد غذایی می شوند. یک بسته بندی استاندارد، محصول را از هوای بیرونی و اکسیژنی که بسیاری از محصولات را تجزیه می کند محافظت می کند. برای برخی از محصولات غذایی، حتی اکسیژن موجود در داخل بسته بندی نیز می تواند موجب فساد محصول شود. در این صورت می توان از سیستم های تصفیه نیتروژن، برای جایگزینی اکسیژن داخل و بالای ظرف استفاده کرد تا با حفظ رنگ، طعم و بافت محصول، ماندگاری آن را نیز افزایش دهد.

امروزه تقاضا برای ماشین آلات بسته بندی در کشورهای در حال توسعه، با بیشترین سرعت در حال رشد است. صنعت بسته بندی و به طور کلی ماشین آلات بسته بندی با قدرت حفظ و نگهداری از محصولات غذایی، عاملی موثر در توسعه این کشورها هستند.

  1. ارائه مناسب محصول

انتخاب یک بسته بندی مناسب برای محصول، به ارائه هر چه بهتر آن محصول به مشتریان کمک می کند. پس می توان گفت، ماشین آلات بسته بندی نیز می توانند به معرفی مناسب محصول شما به مصرف کننده کمک کنند. ماشین‌های لیبل‌زنی به تولید کنندگان اجازه می‌دهند تا محصولات خود را، با استفاده از آرم، شعار و سایر اطلاعات شرکت‌ به نمایش بگذارند و محصول خود را از سایر محصولات مشابه تمایز دهند. همچنین می توان از تجهیزات تاریخ زن، برای افزودن تاریخ انقضا، شماره سریال و سایر اطلاعات به بسته بندی استفاده کرد. پس نوع بسته بندی و اطلاعات روی برچسب آن، راهی است برای آشنایی مشتریان با محصول شما. بنابراین باید در این عرصه کاملا با دقت و عاقلانه انتخاب کنید.

به همین ترتیب، پرکننده‌های محصولات مایع مانند انواع نوشابه ، آب معدنی و … رعایت بهداشت را تضمین کرده و اطمینان حاصل می کنند که محصول در طی مسیر قرار گرفتن داخل بطری آلوده نمی‌شود. ماشین‌های درب‌بندی و سایر تجهیزات پلمپ کردن، کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که محصول و بسته‌بندی تا زمانی که به دست مصرف‌کننده برسد، کاملا محافظت می‌شوند.

 

انتخاب دستگاه بسته بندی مناسب برای کسب و کار شما

انتخاب تجهیزات مناسب برای کسب و کار، به نوع محصولات غذایی و آشامیدنی شما بستگی دارد. باید ببینید که آیا به دستگاهی نیاز دارید که محصول شما را به صورت سینی، کیسه(پاکت) یا ظروف پلاستیکی بسته بندی کند.

علاوه بر این باید فضایی را که در کارخانه خود برای چنین تجهیزاتی در نظر گرفته اید، در نظر بگیرید. برخی از دستگاه ها به فضای بیشتری برای کار نیاز دارند، مانند ماشین‌های بسته‌بندی با ظرفیت بالا، که مقادیر زیادی از محصول را در مدت زمان کوتاه بسته‌بندی می‌کنند.

مشورت با متخصصان گروه صنعتی پویش کاران به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. آنها فضا و انتظارات شما را ارزیابی کرده و پیشنهادات خود را ارائه خواهد داد.

 

رقابت در صنعت غذا و نوشیدنی

اگر تکنولوژی بسته بندی مناسب را نداشته باشید، تولید سریع و با کیفیت مواد غذایی می تواند با چالش روبرو شود. گروه صنعتی پویش کاران می تواند به انتخاب تجهیزات بسته بندی با کیفیت بالا کمک کند تا خروجی تولیدی خود را افزابش دهید.

اگر می خواهید در صنعت بسته بندی پیشرو باشید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم های بسته بندی مواد غذایی، با ما تماس بگیرید.

لیست ماشین آلات و دستگاه های بسته بندی اتوماتیک گروه صنعتی پویش کاران نیز در سایت بارگذاری گردید. جهت مشاهده این لیست بر روی دستگاه های بسته بندی کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

UnknownIran