راهنمای سرمایه گذاری خط تولید سیب زمینی خلال شده

خط تولید سیب زمینی خلال سرخ کرده(منجمد) یکی از انتخاب های خوب برای سرمایه گذاران و کارآفرینان می باشد. در این مقاله به مسائل و نکات مربوط به راه اندازی آن می پردازیم.

Investment of French Fries Factory

ماده اولیه خط تولید سیب زمینی سرخ کرده

محصول سیب زمینی یکی از انواع فراورده های مربوط به زیر مجموعه سبزیجات می باشد و سبزیجات برای سلامتی بسیار مفید هستند. بسیاری از کارشناسان و متخصصان علم تغذیه بر این باورند که می توان سیب زمینی را «بمب نشاسته» نامید.
خط تولید سیب زمینی خلال سرخ کرده جهت تولید یکی از انواع محصول فرآوری شده از سیب زمینی مورد استفاده قرار می گیرد. سیب زمینی فرنچ فرایز که به سیب زمینی نیم پز نیر معروف می باشد به صورت خلال های نازک و سایزهای مختلف تولید می شود . در نهایت به همراه نمک و انواع سس ها مورد مصرف قرار می گیرد.

چرا سرمایه گزاری برای خط فرنچ فرایز پیشنهاد می شود ؟

  • تقاضای مصرف کنندگان :
    تمایزی که محصول سیب زمینی نیمه آماده را محبوب کرده ، تبدیل شدن آن به یک کالای اصلی در مصرف خانوارها می باشد. سیب زمینی نیمه منجمد در عمل به عنوان یک غذای مکمل در مصرف خانوارها در شهرهای بزرگ جای خود را باز کرده است. به نحوی که در اکثر رستوران ها، فست فودها و غذاخوری ها مورد استفاده و مصرف قرار می گیرد.
  • مواد اولیه در دسترس :
    در خصوص خرید خط تولید سیب زمینی سرخ کرده در وهله ی اول به بحث تامین ماده اولیه این محصول در کشور اشاره می گردد. با توجه به حجم بالای تولید این محصول طبق آمارهای ارائه شده توسط وزارتخانه جهاد کشاورزی ، شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری در این عرصه ایجاد شده است. با بررسی کشور ایران به لحاظ شرایط اقلیمی ، پتانسیل مناسبی برای کشت محصول سیب زمینی به صورت صنعتی مشاهده می شود. به نحوی که میتوان از آن برای تولید انواع محصولات فرآوری شده در سطح بالای صنعتی استفاده نمود . محصو لاتی چون سیب زمینی نیمه آماده ، فرنچ فرایز ، چیپس ، فرینگر ، پودر سیب زمینی و سایر محصولات پایه محور.
  • سودآوری بالا :
    گذشته از نوسانات قیمت و تصمیمات دولتی در خصوص نحوه عرضه ی این محصول به بازار ، می توان با توجه به ایجاد ارزش افزوده بالا در صورت تبدیل محصول سیب زمینی به محصولات فرآوری شده ، توجیه مناسبی را در جهت سرمایه گذاری به صورت کلی ترسیم کرد.

در نهایت با بررسی شرایط کلی می توان خط تولید سیب زمینی نیم پز را به عنوان یک نقطه آغازین برای متقاضیان و علاقه مندان به سرمایه گذاری کارخانجات فرآوری و تولید مواد غذایی در نظر گرفت.

مراحل اساسی صنعت تولید سیب زمینی نیمه منجمد

تحویل ، تولید ، انبار و پخش چهار کلمه کلیدی در صنعت تولید فرنچ فرایز می باشد.

  1. تحویل :
    شامل کلیه فرایند کاشت ، داشت و برداشت محصول می باشد. همین طور انتقال محصول از زمین به محل انبار اولیه و آماده سازی سیب زمینی جهت تولید را شامل می شود . تولید خود شامل یک پروسه کامل می باشد.
  2. تولید:
    شامل یک فرایند کاملا علمی از ورود محصول به خط تولید تا بسته بندی است. که در حجم تولیدی دو الی پنج تن خروجی در ساعت توسط گروه صنعتی پویش کاران تولید می گردد.
  3. انبار:
    شامل نگهداری محصول تولید شده از زمان ورود تا خروج می باشد . این مرحله نیازمند سردخانه زیر صفر درجه و همین طور ابزار آلات دپوی محصول می باشد.
  4. پخش:
    نیازمند به رویکرد مشتری محور و تسلط به مدیریت مجموعه پخش می باشد . تا بتوان به اهداف از پیش تعیین شده در این حوزه دست یافت.

 

نیاز به وجود دانش فنی

مدیریت یک خط تولید ، نیازمند اشراف کامل به کلیه فرایندهای مورد نیاز توسط سرمایه گذار می باشد . این نیاز فنی شامل شناسایی نیازهای اولیه تولیدی ، مشخصات فنی دستگاه های خط ، نصب ، راه اندازی ، کاربری ماشین آلات و نگهدازی تجهیزات خط تولیدی می باشد.
با توجه به حساسیت های این موضوع ، گروه صنعتی پویش کاران با در نظر گرفتن تمامی شرایط مورد نیاز برای تولید ، مسئولیت ساخت ، نصب و  انتقال تکنولوژی تک تک ماشین آلات این خط تولیدی به سرمایه گذار را پذیرفته تا در کنار طراحی و ساخت ماشین آلات مورد نیاز ، ریسک راه اندازی را نیز به صفر رساند. و نهایتا با توجه به تجربه های موفق و گرانبهای گذشته ، بتواند قدمی بزرگ در خصوص گسترش این صنعت در کشور بردارد.

کیفیت ماشین آلات خط تولید سیب زمینی خلال سرخ کرده

کیفیت ساخت تک تک ماشین آلات خط تولید سیب زمینی منجمد نیز مانند سایر خطوط تولیدی مواد غذایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد . از این رو در طراحی و ساخت این تجهیزات باید جوانب مختلف مورد ارزیابی و بررسی دقیق قرار بگیرد . این بررسی ها شامل تمام مراحل و جزییات مربوط به ورودی سیب زمینی ، تحویل بار ، سورت و پروسس فرآوری آن و همچنین انجماد و بسته بندی می باشد.
پشتیبانی و انجام تنظیمات دستگاه های این خطوط باید به صورت کاملا استاندارد و با دانش فنی جامع انجام شود.
گروه صنعتی پویش کاران فرایند طراحی و ساخت ماشین آلات خود را با تولید نمونه های آزمایشگاهی و انجام تست های مربوطه آغاز گردید. در نهایت پس از دریافت تاییدیه ها و استانداردهای این حوزه ، در رتبه های بالاتر اقدام به تولید تجهیزات نمود.
دارا بودن رویکرد فناورانه و وجود تکنولوژی برتر در سیستم های داخلی دستگاهها ، استفاده از ابزارهای به روز در خط تولید سیب زمینی سرخ کرده و پشتیبانی و تنظیم توسط تیم های خبره را می توان از سایر ویژگی های خط تولید شده در گروه صنعتی پویش کاران دانست.
خدمات تخصصی و همین طور ارائه مشاوره های قدرتمند در بحث فروش و بازاریابی بین المللی این محصول نیز را می توان نقطه تمایز بزرگ گروه صنعتی پویش کاران نسبت به سایر رقبای بین المللی خود در خارج از کشور مطرح نمود.
امتیاز دیگر این شرکت ، تجربه های موفق گذشته در طراحی و ساخت خط سیب زمینی نیمه آماده-فرنچ فرایز در کشور می باشد.

حساسیت های راه اندازی خط تولید سیب زمینی نیمه منجمد

بزرگترین نقطه ریسک در خط تولید سیب زمینی خلال نیم پز ، فرآیند شناسی آن است که برای سرمایه گذاران بسیار حائز اهمیت می باشد. در این راستا در گذشته از جمله مشکلات شرکتهای تولید کننده در داخل کشور ، عدم دسترسی به متخصص داخلی و عدم وجود دانش تولید بوده است. این موضوع  باعث بروز خسارات فراوان به آنان می گردید.
اما با عنایات خداوند بزرگ این مشکلات با کمک مهندسین دانشگاههای مطرح داخلی و خارجی و تلاش بی وقفه گروه صنعتی پویش کاران مرتفع گردید و نقطه شروعی برای سایر کارخانجات مشابه نیز قلمداد گردید.
استفاده از تجربیات گرانبهای شرکتهای خارجی مطرح در دنیا نیز به عنوان یکی از آیتم های مورد نظر در واحد تحقیق و توسعه شرکت پویش کاران بوده است.
در این راستا همکاری های مستمری در بحث انتقال تکنولوژی با این شرکتها صورت گرفت تا در کنار تجربیات داخلی بتوان در ارتقای خطوط جدید تلاش بیشتری انجام داد.

نقش هر یک از ما در گسترش و ارتقای صنعت فرنچ فرایز

گسترش این صنعت در کشور نیازمند خواست همگانی در جهت ارتقای آن می باشد. این مهم در وهله ی اول با ارتقا دانش تولید محقق می گردد. ارتقاء دانش یکی از وظایف فعالین در عرصه صنایع غذایی از مدیران تا کارگران را شامل می شود که با تغییر رویکرد از روزمرگی به سمت کسب دانش و تغییر رویه محقق می گردد. در مرحله ی دوم نیز این وظیفه مشاورین و مدیران ارگان های دولتی من جمله جهاد کشاورزی و سازمان صمت می باشد که هدایت سرمایه های کارآفرینی به سمت صنایع تبدیلی و سود آور با توجیه مناسب را عملی سازند که خود نیازمند مدیران فعال و با دید صنعتی می باشد تا بتوان خروجی مناسبی از این خواست همگانی بدست آورد.
واحد تحقیق و توسعه گروه صنعتی پویش کاران صنعت با درک حساسیت ها و شرایط موجود در کشور در مورد نحوه ی راه اندازی و فروش خط تولید فرنچ فرایز ، تمامی گزینه های پیش روی درخواست کنندگان آن را با مدنظر قراردادن تکنولوژی مورد نیاز ، با پیشنهادات عملی مناسبی برای سرمایه گذاران پاسخ می دهد تا بتوان با ایجاد شبکه های به هم پیوسته به اهداف مورد نظر دستیافت.
جهت کسب اطلاعات فنی در مورد خط تولید سیب زمینی خلال سرخ شده کلیک کنید.یا با همکاران ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

UnknownIran