فناوری نوین هیدروکاتر در خط تولید سیب زمینی نیمه آماده

دستگاه خلال کن سیب زمینی صنعتی برای برش و خرد کردن این ماده خام، یکی از بخشهای اولیه در خط تولید و فرآوری سیب زمینی خلال منجمد است. در چند سال گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در نحوه کاهش میزان مصرف مواد خام توسط پردازنده‌ها صورت گرفته است.

گروه صنعتی پویش کاران، تولید کننده پیشرو در تجهیزات تولید و فرآوری سیب زمینی خلال منجمد می باشد.این شرکت، با فناوری نوآورانه برش هیدرولیکی خود در دوره جدیدی از کارایی و کیفیت، پیشگام است. این فناوری، نحوه برش سیب زمینی را تغییر می دهد و روشی کارآمدتر و دقیق تر در مقایسه با برش مکانیکی سنتی ارائه می دهد.

دستگاه خرد کن هیدرولیکی ( هیدروکاتر) سیب زمینی

در هیدروبرش، سیب زمینی های خام با استفاده از فشار آب و با سرعت بالا به سمت تیغه های برش پرتاب می شوند.

 

تفاوت های انواع دستگاه خلال کن سیب زمینی صنعتی

کاترهای هیدرولیکی این قابلیت را دارند که مقادیر زیادی از سیب زمینی را به صورت نوارهای کاملا بلند برش دهند. برش های هیدرولیکی می توانند حجم بیشتری از مواد خام را دریافت کرده و خلال های درازی را تولید کنند. در هیدروکاتر به راحتی میتوان اندازه برش خلال ها را تغییر داد. همچنین فرآیند خرد کردن سیب زمینی ها به راحتی و با سرعت بالایی انجام می شود. اما از آنجایی که برای تولید فرنچ فرایز، سیب زمینی ها فقط باید از طول به صورت خلالی خرد شوند، از این رو یک کاتر هیدرولیکی نسبت به یک کاتر مکانیکی انعطاف پذیری کمتری دارد.

یک دستگاه کاتر معمولی از سیستم مکانیکی پیچیده ای برای برش سیب زمینی به صورت ورقه‌ای، نواری (خلالی) ، خلالی چین‌دار، مکعبی و … استفاده می‌کند. اگرچه کاتر مکانیکی، انعطاف بیشتری در برش سیب زمینی به صورت اشکال مختلف دارد، اما از لحاظ ظرفیت، نسبت به برش هیدرولیکی ضعیف تر عمل می کند. همچنین دقت کاتر مکانیکی در اندازه و ابعاد برش ها نسبت به کاتر هیدرولیکی بسیار پایین تر می باشد.

 

به حداکثر رساندن طول خلال ها با هیدروکاتر

طول محصول نهایی تا حد زیادی به روش برش و نوع دستگاه کاتر بستگی دارد. برای اطمینان از بهترین حالت برش و خرد کردن،بهتر است در ابتدا مرتب سازی اولیه محصول خام انجام شود. این کار موجب به دست آمدن سیب زمینی سرخ کرده با طول زیاد و کمترین مقدار ضایعات می شود. با استفاده از چندین سیستم برش هیدرولیکی با اندازه های مختلف از محصول ورودی، هر یک از سیب زمینی ها، متناسب با اندازه خود، به دستگاه کاتر هیدرولیکی مربوطه منتقل می شوند.

 

بهینه سازی تولید سیب زمینی سرخ شده

گاهی اوقات تا ۶ دستگاه کاتر هیدرولیکی در یک خط تولید فرنچ فرایز قرار می گیرد تا تولید خلال های سیب زمینی با بیشترین ظرفیت ممکن انجام شود. گروه صنعتی پویش کاران هر یک از تجهیزات برش را به درستی برای مشتریان خود پیکربندی می‌کند تا مطمئن شود که ماشین می‌تواند کیفیت و اندازه‌های مختلف محصول خام را پشتیبانی کند.

 

تحقیق و توسعه پیشرفته  دستگاه های برش

تحقیق در مورد موثرترین و کاربردی ترین تجهیزات خرد کن سیب زمینی هیچ وقت به پایان نمی‌رسد. گونه های جدید سیب زمینی اغلب نسبت طول به قطر متفاوتی دارند. به این معنی که تنظیمات مربوط به برش و عبور تیغه باید متناسب با هر یک از آنها تنظیم شود. در سال‌های اخیر، تحقیقات در زمینه روش میدان الکتریکی پالسی، معروف به PEF نیز مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

در روش PEF، یک شوک الکتریکی از طریق غشای سلولی سیب زمینی های خام ارسال می شود تا دیواره های سلولی را سوراخ کند. این فرآیند الکتروپوریشن نیز نامیده می شود. PEF، روی سیب زمینی ها منجر به برش صاف‌تر و نوارهای انعطاف‌پذیرتر می شود.همچنین تأثیر مثبت قابل‌توجهی نه تنها بر کیفیت برش، بلکه در خشک کردن، سرخ کردن و انجماد دارد.

 

بهینه سازی برش های سیب زمینی

از سیستم هیدروکاتر نیز بهترین نتیجه را در افزایش ظرفیت، افزایش کیفیت برش ها و … می توان گرفت. این به شرطی است که موارد زیر حتما رعایت شود:

  • بهینه سازی جریان آب و سرعت در خط برش
  • اطمینان از تیز بودن تیغه های داخل دستگاه
  • تعویض تیغه ها قبل از کند شدن

باید یادآور شد که میزان تیزی تیغه ها با استفاده طولانی مدت از دستگاه، به مرور زمان کاهش می یابد.

 

نوآوری های ارزش محور گروه صنعتی پویش کاران

تمام تجهیزاتی که پویش کاران صنعت به عنوان دستگاه برش و خرد کن سیب زمینی ارائه می دهد، با هدف مشتری مداری، طراحی و تولید شده‌اند. گروه صنعتی پویش کاران برای ادامه نوآوری و ارائه فناوری های پیشرفته به بازار، به یافتن راه‌های جدید برای افزایش بازده، کاهش آلودگی های محیط زیستی و همچنین کارآمدتر کردن فرآیند، ادامه می‌دهد.

فناوری نوآورانه خرد کن هیدرولیکی پویش کاران،  صنعت فرآوری سیب زمینی را در ایران متحول کرده است و سطحی از کارایی و دقت را ارائه می دهد که استانداردهای جدیدی را در این زمینه ایجاد می کند. این شرکت با تمرکز بر تحقیق و توسعه مداوم، آماده است تا به پیشروی در فناوری تولید و فرآوری سیب زمینی خلال ادامه دهد.

 

منبع: https://kiremko.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

UnknownIran