احداث کارخانه تولید چیپس

قبل از صبحت درمورد احداث کارخانه تولید چیپس و یا کارگاه چیپس سازی نگاهی به تعریف چیپس و مواد اولیه آن می اندازیم.

راه اندازی و احداث کارخانه تولید چیپس سیب زمینی

چیپس سیب زمینی یک محصول فرآوری شده از سیب زمینی و حاصل فرآیند تبدیل آن طی مراحل مختلف به چیپس می باشد. با نگاهی به با نگاهی به تاریخچه پیدایش محصول چیپس ،میتوان گفت که این خوراکی برای نخستین بار در امریکا تولید شد .این محصول پس از انجام آزمایشات مختلف و طی نمودن سالیان کوتاهی به موقعیت فعلی رسید. چیپس یکی از محصولاتی می باشد که به لحاظ تولید بالای آن در داخل کشور می توان بعنوان یک محصول پرطرفدار از آن یاد نمود.

محصول سیب زمینی ، از نظر تقسیم بندی به سه قسمت زود رس ، دیر رس و میانه رس تقسیم بندی می گردد.این محصول سرشار از بتاکاروتن می باشد و ماده اصلی تشکیل دهنده ی آن ماده نشاسته می باشد. تولید محصول چیپس در حقیقت نوعی فرآوری تلقی میگردد که از طریق آن استانداردهای مخصوص تولید چیپس طراحی و تنظیم گردیده است.

 

مزایای احداث کارخانه چیپس

چیپس ، یک محصول بسیار خوشمزه ، پرطرفدار ، پرفروش و در نهایت پرسود است.کارخانه تولید چیپس از لحاظ بحث سرمایه گذاری و سودآوری قابلیتهای بالایی داشته و این مهم از طریق ماشین آلات تخصصی آن فراهم می گردد.

مثلا مواردی همچون پخت سیب زمینی و فرمولاسیون از عمده بحثهای مهم می باشد. یا یافتن عوامل موثر در افزایش کیفیت یک محصول در بلند مدت تا از طریق آن بتوان بازارهای متناسب با خطوط تولیدی کشف و فعالیت نمود.

بررسی تمام این عوامل باید بصورت زنجیره وار در کنار هم باشد. چرا که با عدم رعایت یکی از این فرآیندهای بسیار مهم ، سودآوری و نام برند واحد تجاری به مخاطرات سنگینی دچار خواهد شد.

یکی دیگر از مزیت های محصول چیپس ، تنوع زیاد آن از لحاظ طعم و مزه می باشد. کارشناسان فروش شرکتهای تولید کننده چیپس همواره با ارزیابی ذائقه بازارهای هدف ، اقدام به شناسایی مزه و طعم مورد علاقه آنان می نمایند. سپس با توجه به قابلیت و توانایی ماشین آلات مورد نظر اقدام به تولید محصول می نمایند.

 

ماشین آلات مورد نیاز خط تولید چیپس

از جمله مهم ترین دستگاه های مورد نیاز جهت احداث کارخانه تولید و بسته بندی چیپس سیب زمینی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. دستگاه سورتینگ
  2. دستگاه شستشو
  3. پوست گیر
  4. نوار آبگیر
  5. فرایر
  6. روغن گیر
  7. طعم پاش
  8. بسته بندی

نکات فنی و موثر در قیمت 

خطوط تولیدی عموما متناسب با بودجه و نیاز مشتری در ظرفیت های مختلفی طراحی و ارائه می شوند. به طور مثال خط تولید چیپس دارای تناژهای زیر می باشد:

  1. ۵۰ کیلوگرم در ساعت (نیمه اتوماتیک)
  2. ۱۵۰ کیلوگرم در ساعت
  3. ۳۰۰ کیلوگرم در ساعت
  4. ۵۰۰ کیلوگرم در ساعت
  5. ۱۰۰۰ کیلوگرم در ساعت
  6. ۲۰۰۰ کیلوگرم در ساعت

ظرفیت کلی این خط به سرعت و عملکرد تک تک ماشین آلات قید شده در بالا بستگی دارد. به طور مثال دستگاه بسته بندی استفاده شده برای این کارخانه میتواند یکی از مدل های قید شده در زیل باشد:

  1.  ۲ توزین
  2.  ۴ توزین
  3.  ۱۰ توزین
  4.  ۲۴ توزین

در نهایت می توان گفت که قیمت تمام شده ماشین آلات این خط به سرعت و مدل و ظرفیت تک تک دستگاه های آن بستگی دارد.جهت استعلام قیمت این خط و یا ماشین آلات آن به صورت مجزا با همکاران ما در واحد فروش تماس حاصل فرمایید و یا از طریق صفحه خط تولید چیپس و دکمه استعلام قیمت درخواست خود را ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

UnknownIran